Sabtu, 29 Disember 2012

kisah hidupku

Aku merupakan anak pertama dalam keluargaku, tak hairanlah selalu dinasihat dan dimarah, kerana aku merupakan anak sulung. Dan yang paling penting, apa yang keluarga nak aku mesti kena capai juga walaupun susah. Selain itu, aku juga mesti menunjukkan sikap yang baik dan profesional sebagai seorang abang kepada adaik-adik aku. Aku juga telah belajar erti pengorbanan seorang bapa dan erti kasih sayang dari seorang ibu, memang aku dilahirkan dalam keadaan yang serba sederhana tapi semua ini tak menjadi penhalang kepada diri aku untuk aku meneruskan hidup dan berbakti kepada kedua orang tua ku. Memang sewaktu kecil aku begitu nakal, tapi tak dinafikan sekarang aku telah berubah, aku telah menjadi seorang yang selalu mengambil berat tentang keluargaku, kerana aku tak mahu adik-adikku mengikut jejak langkah aku. setakat ini dahulu, lain kali aku sambung lagi ye.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan